Hop til hovedindholdet

Copydan Verdens TV konference


Dato og tid

Tirsdag d. 30. maj 2017 kl. 08:30 til 13:00

Tilmeldingsfrist

Mandag d. 29. maj 2017 kl. 15:45

Sted

Fællessalen, Christiansborg, 1240 København K Fællessalen
Christiansborg
1240 København K

Copydan Verdens TV konference


Arrangementsbeskrivelse

Danskerne er vilde med dansk produceret tv og film. Men tilbuddene er mange og markedet og medievanerne er under hastig forandring. Tv-indhold bliver i stigende grad tilgået on demand og internationale aktører er kommet til. Spørgsmålet er derfor: Hvordan fastholder og styrker vi udviklingen af dansk indhold? Og hvordan sikrer vi finansieringen af dansk indhold i fremtiden?

Disse spørgsmål diskuteres på konferencen, der finder sted i Fællessalen på Christiansborg:

Tirsdag den 30. maj kl. 9.00 - 13.00

Konferencen i hovedpunkter
Blandt oplægsholderne er Kulturminister Mette Bock, ledende figurer fra det danske producentmiljø, de store tv-distributører samt de internationale medieudbydere. Derudover vil der være politisk paneldebat med Folketingets kultur- og medieordførere. Journalist Line Gertsen fra DR vil dagen igennem fungere som ordstyrer. Se det fulde program længere nede.

Bemærk, at der er begrænsede pladser. Denne invitation er personlig, men har du kolleger, som du gerne vil have med, så send en forespørgsel til Stine Blaaberg på stb@verdenstv.dk.

Venlig hilsen

Mikael Waldorff,
Formand for Copydan Verdens TV





Praktisk information
Arrangementet finder sted i Fællessalen på Christiansborg, 1240 KBH K. Gå ind via besøgsindgangen ved Folketinget, hvor der er sikkerhedstjek. Parkeringsmuligheder findes bl.a. i Slotsholmsgade og langs Frederiksholms Kanal. Der er gode muligheder for offentlig transport. Bus 1A stopper tæt på


___________________________________________________________________________

Program for konferencen


Ankomst
08.30-09.00      Ankomst, indskrivning, morgenmad
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Velkomst

09.00-09.05      Introduktion ved ordstyrer Line Gertsen, journalist hos DR

09.05-09.10      Velkommen ved Lena Brostrøm, formand for Dansk Artist Forbund
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Session 1: Værdien af dansk indhold
09.10-09.45    
Danskerne er vilde med dansk tv og film. Derudover bidrager det gode danske indhold til at markedsføre Danmark internationalt. Hvordan fastholder og styrker vi udviklingen af dansk indhold og danske talenter? Og hvori ligger det særlige danske? Og hvorfor sælger det som ”varmt brød” i udlandet?

>Malene R. Ehlers, COO, Nordisk Film Production
>Mads Ulrich Holmstrup, formand, Producentforeningen
>Maria Rørbye Rønn, generaldirektør, DR
>Lars Seidelin, adm. direktør, Koncern TV
>Jens Albinus, skuespiller og kunsterisk direktør, Husets Teater
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Session 2: Hvad efterspørger de unge brugere?
09.45-10.15
Ungdommen bærer fremtiden i deres hænder – det gælder også fremtidens medievaner. Men hvad er det for nogle muligheder, som de unge brugere efterspørger? Og hvad gør, at de foretrækker et medie frem for et andet?

>Isabella Alonso De Vera Hindkjær, editor in chief, VICE Danmark
>Kirstine Vinderskov, ekspert i unge og medier, tidligere chef for DR Ultra og Ramasjang
>Tanja Hall, generationsforsker, Fremtidsfabrik.dk
> Sune Roland, kanalchef, TV2 Networks

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10.15-10.45      Kulturminister Mette Bock
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10.45-11.00      Pause
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Session 3: Nye muligheder og forretningsmodeller
11.00-11.25
Dansk indhold er populært hos danskerne, og de danske forretningsmodeller skiller sig positivt ud fra de mange internationale tilbud. Hvordan udvikler de danske aktører nye forretningsmodeller, der sikrer den fortsatte produktion af dansk indhold og samtidig er en god forretning?

>Ulf Lund, CEO, Boxer
>Kim Poder, CEO, MTG Danmark
>Christian Morgan, mediedirektør, YouSee
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Session 4: De internationale aktører
11.25-11.50
Mediebranchen herhjemme har mange internationale aktører, som i stigende grad selv vælger at producere indhold inden for tv og film. Men hvordan prioriterer de dansk indhold, og hvordan bidrager de til dansk indhold?

>Hanne Palmquist, VP of original programming, HBO Nordic
>Peter Bose, producer & partner, Miso Film
>Henrik Bo Nielsen, adm. direktør, Det Danske Filminstitut
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Session 5: Paneldebat
11.50-12.15
Hvilke politiske rammer er der behov for, således at Danmark kan følge med i den dynamiske, internationale mediebranche? Hør fire medie- og kulturordførere give deres bud.

>Orla Hav, formand for Folketingets Kulturudvalg (S)
>Britt Bager, medie- og kulturordfører (V)
>Alex Ahrendtsen, kulturordfører (DF)
>Søren Søndergaard, medie- og kulturordfører (EL)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Opsamling og afslutning
12.15-12.30     
Opsamling ved Line Gertsen
Afslutning ved Mikael Waldorff, formand for Copydan Verdens TV
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Frokost og networking
12.30-13.00

   

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >